2. nap, szombat. Érkezés Kuala Lumpurba.

A reptér olyan, mint bármelyik nagyvárosban, csak furcsa volt látni a határőrnőt csadorban. Mindjárt be is váltottam 100 dollárt, amiért 300 ringgitet adtak és felültünk a városközpontba tartó KLIA expressz vonatra, ami a várócsarnok alól startol el és fél óra robogás után a város közepén tesz le. A jegyet leszálláskor is meg lehet váltani, mert csak a kijáratnál ellenőrzik. Gyakorlatilag itt léptünk ki először a légkondicionált környezetből, azonnal mellbe is csapott a 34 fokos trópusi levegő. A meleggel együtt csapott le ránk egy taxis is, akinek sikerült legombolnia rólam 25 ringgitet, de hát mit tudok tenni. A tekintetemre ki lehetett írva, hogy első napos turista, ráadásul a reptérről beérkező vonatról száll le nagy bőrönddel, de legalább kaptam számlát. Persze nem tudok vele semmit csinálni, de mégiscsak megnyugtató, hogy a magam módján hozzájárultam egy délkelet-ázsiai ország adóbevételeihez. Egy erősen átalakított Renault Espace volt, amin az idő vas foga és egy korábbi koccanás mély nyomokat hagyott. Húsz perc cikázás és vagy húsz közlekedési szabálysértés után kirakott a Hotelünk előtt, ami egy bevásárló központ részét képezte. A pláza egyik érdekessége egyébként, hogy az ötödik és tizedik emelet között egy vidámpark működik. Sikerült meggyőznöm a recepcióst, hogy nagyon hálás vendég leszek, ha nekünk a legfelső szintre adna szobát. Így esett, hogy a 43. emeleten kötöttünk ki.
Ez egy rövid nap lesz, mert bár otthoni idő szerint még csak dél van de az itt már délután hat és gyorsan szeretnénk átállni, ezért csak egy könnyű sétát terveztünk be a környéken. Felfedeztünk egy pénzváltót a szomszédban, aki szinte fillérre ugyanolyan árfolyammal számolt, mint a reptéren, ebből azt a következtetést vontam le, hogy nem nagyon érdemes sokat vacakolni váltóhely keresgetéssel. Aztán kerestünk egy helyet, ahol holnap reggelizhetünk. Kb. kétszáz van és ha kivonjuk belőle a Mekiket és KFC féléket, akkor is százhúsz. Itt nem lehet éhen halni. Beszereztünk a közeli állomáson egy Monorail térképet, ami valójában egy magasvasút. Rövid tanulmányozás után felfedeztem, hogy 3,20-ért elvisz ugyanarra a pontra, ahonnan a taxi 25-ért hozott el. Na majd visszafelé…