3. nap, vasárnap. Toronynézőben

Azt olvastam az időjárás jelentésben, hogy ma 100% páratartalom lesz. Elképzelni sem tudtam, hogy az milyen lehet. Azt már csak kopoltyúval lehet elviselni, vagy mi? Reggel fél nyolckor húztam el a függönyt és azonnal kiderült, hogy az ködöt jelent. Nem tűnt vészesnek és néhány óra múlva már fel is szállt. Nekivágtunk hát a kötelező körnek és célba vettük a Petronas tornyokat, ami a fő turist attraction erre. Az első meglepetés, hogy nem egy nagy placcon áll, hanem több felhőkarcoló ölelésében, amitől aztán nem is tűnik olyan döbbenetesen nagynak, pedig az. A torony aljából már nem találtam olyan szöget, hogy be tudjam venni az egész épületet a blendenyílásba. Ide korán reggel kell érkezni, hogy belépőjegyet lehessen vásárolni a lifthez, ami „csak” a negyvenegyedik emeleti függőfolyosóig visz. Mivel a mi szobánk eleve magasabban van, nem tűnt olyan vonzónak, hogy ezért felkeljünk hajnalban, és sorba álljunk egy csomót,
A vasárnapi Kuala Lumpur nyugodt, forgalom alig, csak épp egy maraton futó verseny miatt torlódnak fel helyenként az autósok. Időnként motorbiciklik éles vijjogása hasítja meg a csendet. A sepangi versenypályán, ami a reptér közelében van ezen a hétvégén rendezik meg a Moto GP maláj futamát. Tele van a város Valentino Rossinak öltözött cingár maláj legénnyel. Még egy rendezvény van ma, ami pont kapóra jött nekünk, egy bázisugró verseny a TV torony tetejéről. Mivel tervbe volt véve, hogy felmegyünk a Menara toronyba is elindultunk gyalog, át a szemben lévő dombra. Könnyű kis sétának tűnt, de ebben a melegben nincs olyan, hogy könnyű kis séta. Alaposan leizzadtunk, mire felértünk. A verseny már javában zajlott, a megszállottak egymás után vetették le magukat a 288 méteres magasságból. A bejáratnál leszurkoltam a fejenként 38 ringgitet (70-nel kell szorozni) amiért felvisz a lift az első emeleti kilátóba, ami ugyan csak 276 méter, de mivel a létesítmény egy dombtetőre épült már így is magasabban voltunk, mint a valaha a világ legnagyobb toronyházaként számontartott Petronas. Ezért az árért ingyen lovagolhatunk egy pónin és szintén díjmentesen vehetünk igénybe egy Forma 1 szimulátort, a torony bejáratánál. Szeretem az állatokat, ezért megkíméltem szegény pónit. Szeretem a Forma 1-et is, ezért kihagytam a szimulátort is és a nagy déli meleget ürügyként kihasználva, hazahúztunk a szállodába, hogy élőben nézhessük a suzukai futamot.